AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA EDUCATIO ARTIS GYMNASTICAE - Ediţia nr.3 din 2015 | |||||||
Articol: |
EXERCIȚII PENTRU DEZVOLTAREA APTITUDINII PSIHOMOTRICE - ECHILIBRUL - PRIN EXERCIȚII SPECIAL CREATE ÎN CADRUL DISCIPLINEI BASCHET LA CLASELE V-VI / DEVELOPMENT OF PSYCHOMOTOR APTITUDE – THE BALANCE – BY EXERCISES SPECIALLY CREATED WITHIN THE FRAMEWORK OF THE BASKETBALL DISCIPLINE IN THE 5TH AND 6TH FORMS PUPILS. Autori: PAŞCAN ADRIAN, PAŞCAN IOAN. |
||||||
Rezumat: VIEW PDF: DEVELOPMENT OF PSYCHOMOTOR APTITUDE – THE BALANCE – BY EXERCISES SPECIALLY CREATED WITHIN THE FRAMEWORK OF THE BASKETBALL DISCIPLINE IN THE 5TH AND 6TH FORMS PUPILS Exerciții pentru dezvoltarea aptitudinii psihomotrice - echilibrul - prin exerciții special create în cadrul disciplinei baschet la clasele V-VI. Datorită importanței în jocul de baschet a echilibrului, această lucrare prezintă o serie de exerciții care să dezvolte această aptitudine. În prima fază, sub îndrumarea noastră, au fost concepute și s-au exersat exerciții specifice, urmând ca, în faza a doua, după înțelegerea sarcinii, elevii împărțiți în formații de lucru să conceapă exerciții analoage, cele mai semnificative fiind exersate cu toată clasa. Cercetarea a cuprins patru etape: un preexperiment, un experiment în care s-au aplicat variabilele independente, urmate de o evaluare finală, iar la sfârșit un retest. Rezultatele cercetării ne-au demonstrat faptul că exercițiile folosite au contribuit la dezvoltarea echilibrului și recomandăm utilizarea lor în lecțiile de educație fizică, cu precizarea că aceste exerciții să fie adaptate și chiar completate în conformitate cu vârsta elevilor, baza materială existentă și nivelul lor de pregătire. Lucrarea de față prezintă cele mai semnificative exerciții create și aplicate lotului experimental. Cuvinte cheie: experiment, echilibru, exerciții specifice, aptitudine psihomotrică.
|
|||||||